Позднякова Альбина. Сполучення
Той
бік повік
Так,
я мовчу, так, я їду до Рівного.
Хлопчик
пішов, йому було все рівно вже.
Не
доведи тільки боже до слів мене!
Байдуже,
чуєш же, хлопчику байдуже!
Ця
оболонка – всього тільки райдужна.
Ти
перебила сервізи і байдики,
Ви
у шерензі розбились на байтики,
Збились
із ліку, із ніг – і не втрутишся.
Ну,
ти із ним ще хотіла би... ну, ти ще...
Перекладаєш
цілунки у нутрощі.
Це
ж не розпродаж і навіть не бартер це.
Губи
на усміх зав’язуєш бантиком,
Все
викидаєш: обгорточки, фантики.
Хто
вас вигадував, кляті романтики?
Розпач
стікає по стінках венозною.
Знаєш,
я можу тепер тільки прозою,
Поки
із мене не зробиться озеро.
Там,
за повіками, натовпом – радощі?
Нам
за мембранами хочеться раю ще,
Нам
за очима стоять не вмираючі:
Їм
караваї – не серденька краються.
Значить,
слова всі були помилковими.
Впали
у крапку чи впали у кому ми?
...впали
у око, яке і прохромимо.
Покритка
...де
смуги колій – радіусом кола.
торбами
поліс везти до околиць,
сніговиками
влізти в стук коліс.
...де
слуги долу втішно кока-колу
ковтають,
поле всупереч закону
везе
віками віз, що в нім проріс.
*
* *
Трішки
чернечого з присмаком коріандру.
Руки
на талії, начебто з-під сутани.
Знати
б, як пальці, ці Піренеї, Анди
Й
сховки западин. Голгофою без хреста
Кликати
тріщини тих, що не дати раду,
Ані
прийняти тонкий очеретний стан
В
руки свої, не відчувши що їх окрадено,
Більше
не зможуть. Молився йдучи Трістан.
Дрібка
трагічного. Блиск на кінці ножа.
Теплий
базилік. Язик у кліщах дурману.
На
коліщатах в’їжджає сліпе божа,
Небожа
кличе, тримаючи ложку манни.
Зовсім
приречено. Так, мов свобода – гак,
І
неминуче повішаєш сорочину.
З’їхало
речення, наче з гори, – навспак
Годі
злетіти. Як наслідок і причинна,
Поруч
йдучи, витанцьовують стежку в ліс,
Сипле
узвіз в їхні чола всі мандри й мантри.
Гірка
пюре, із котрої Ти ще не зліз,
Теж
без хреста та закопаних діамантів.
*
* *
Думки
однаково і заячі, і вовчі.
У
товщі шкіри – овен вовни – бог,
І
блохи ходять шкірою обох
І
лізуть у волосся, вуса й очі.
Лишають
слід тремтячий і кривий,
Кривавить
шкіра з-під малих підошов;
У
кошик склавши «дякую» і «прошу»,
Заходять
в ніч, як у кошлатий вий,
Однаково
невидимий і зрячий.
Так
кряче ворон пісню вовкулак,
І
злак живий, затиснутий в кулак,
Нічого
не подужає означить.
Думки,
що чорнокрилим янголям
Чіплялись
за гілля і дерлись в клоччя,
Молочні
зуби знали шлях молочний
І
падали до брудно-білих плям.
Мовчанка
(води в рот)
Не
полізти в кишеню Твою за словом,
Наче
скалка в долоню. Листівка в Осло
Відлітає
пустою до плес в полоску.
Пошрамований
хвилями – реплік лоскіт,
Залишає
бетонне чи донне тло.
Не
сушивши того, що літало й квітло,
Все
ж виймаєш із себе нову лоліту,
І,
змовчавши, відчується літ тепло.
Щось
в тобі буде знати, куди текло,
Що
не світло в тобі вимикало пекло,
Що
не Стікс то слиною омив ікло,
Коли
коло розмов тобі проколов.
Відібравши
полову, крізь денне скло
Вік
мовчить крізь вікна. Одна з колон
Буде
вищою й далі. Застиглий слон
Віднаходить
солодке в собі й солоне,
І
радіє, що Стікс таки не холоне.
Пряма
лiнiя мови
1
Усе
буде ОК. Моє серце вже б’ється рівно.
Мова
буде прямою – вирівнювач кардіограм.
Поміж
мало-, багато- і геть безслівним
Обираєш
доцільний пунктирний грам
І
будуєш мов пам’ятник, бо переклав на
ліву
З
мови правої, мов до кишені правнука,
І
рука монументова тягнеться, мов по
сливу.
...але
Ти ж її маєш і Ти ж відчитаєш, правда?
Усе
буде вповільнено, гепнеться склад за
складом,
Як
ліпнина з балконів, проїдуть тих речень
авта
І
накреслять відрізок між пунктами В та
А.
Сухе
листя й білизну залишено тут на завтра.
2
Сухе
листя й білизну залишено тут на завтра,
Тут
розвішений світ на одній із Твоїх ниток,
І
це зовсім не задля підкреслення (лінія
страти) –
То
пряме натякання, що це лишень перший
том.
...
щоб горнутись в книжки недочитаного
сьогодні,
Ми
на смужці полів полягаєм в кінці уроку,
Все
ж живими, й повішаєш спідні сподні
На
жердину й підтягнешся в місто-опік,
Площу-сауну,
витинку із газет,
Що
Ти клав на узбічі думок. Отрута
В
цей лінійчастий зошит на літері Z
Нотувала
себе, щоб сягнувши не міг забути.
3
Нотувала
себе, щоб сягнувши не міг забути.
Під
лінійкою те, що казати вже буде пізно.
Бачиш
загнутий кутик – згадаєш багатокутник
І
який ти обізнаний... але на думку лізло...
Розчепірив
долоню – на лінії «далі буде»,
Мов
фамільного дерева пагін здіймає руки.
В
цій нерівності Х, як ім’я Іуди,
Доки
Y не зважиться в двері стукати
І
впиватись її міжлінійним простором.
Може,
спало б на думку... на думці спало
Чоловіче
ім’я, що було іще не дорослим,
Задкувало
на стежці того, що із ним вже сталось.
4
Задкувало
на стежці того, що із ним вже сталось.
Все
гадало собі, що не пара, а паралелі,
Що
в рівняннях не можуть, не вміють лишатись
сталі,
Що
ікси, наче діти після купелі.
А
Діана все мріє меридіаном
Перетнутись
і втрапити в це обійстя,
Вполювати
опівночі того пана
Й
шепотіти до ранку палке «не бійся».
А
на ранок годинник вже їде велосипедом.
Палить
довгу цигарку. Слова і тіла заплетені
–
Дві
прямі, як шнурівки на різних кедах,
Їй
здаються не здатними до перетину.
5
Їй
здаються не здатними до перетину
Ті
грайливі лапки, що як візи в чужі краї.
Його
мова, як біженець за тире,
Що,
як незварені макарони, бачиться їй
Макаронами
вже готовими при перекладі.
Вона
в’ється круг Тебе, немов спаґетті
У
кривавім соусі. Добігаючи до дверей,
Як
розтягнуту нитку, почуєш: «Геть!» і
Бажання
злитись з Тобою, а не на Тебе,
Як
тятиву, і ґуму, і мотузок, що знову
Вона
вдягне на шию, довідуючись про те,
Що
ми, мов двійко колій, – прямі лінії мови.
Сполучення
Одягаю
Тебе, як тісне і дешеве пальто –
пальці
губ дичавіють і ждуть непрозорих веселок;
попід
стелею гусне імла, і, як хвилі об берег,
б’ються
жертвоносіння і їх відпливання додому.
З-поміж
наших ребер відшукати Адамове в Єві –
оплатити
проїзд і спалити нещасний квиток.
В
рай дугою згинаються спини, мов села
потойбічні
єднає надрічний канатний місток,
мов
сполучник у реченні (всі невловимі тире,
наслідковість
причин). Особові, але безстатеві,
наче
гасла радянські на сірий картон,
мовні
вислови більше не селяться. Є він,
коли
площа пітніє, немов в окулярових скельцях
оселився
туман. Площу тіла колись прибере
він
ганчірками губ, віник лишиться не
королеві,
що
вдягає тебе, як тісний і дешевий берет.
Неподходящие
Когда
подходят неподходящие,
стоят
в проходе, молчат, вмещаются
в
коробке спичек. Испить не давши им,
забрать
бокал и, не делясь вещами
и
снами вещими, так внешне схожыми
с
вместимым вешалки. Так быстро тающий
мой
шар мороженный дрожит подкожными
словами.
Вами, пристально читающим,
они
остались, стали непрочитаны
и
не вростали в в дерзкий ком заснеженный,
что
в горло гордо Афродитой
был
введен. Wedding. Голос, смежный
с
неловким стуком, трюком, краном
подъёмным:
крюк: нас будут вешать
за
озорные сарафаны,
без
королей небесных, пешек.
*
* *
Воно
приходить іноді по ночах,
Вкриває
ковдрою
Або
сніговими заметами.
Зрідка.
Воно
охоче
Сплітає
дні у в’язанки.
Багато
літ поспіль
Воно
тремтить
Смаком
мигдалевим
І
виривається
Крізь
іскристі мрії… і розпач.
Воно
приходить іноді по ночах,
Примушує
під дулом пістолета
Лишати
власну мушлю.
В
тишу
Кидає
вже обпалену світлину –
Пише.
Воно
приходить іноді по ночах,
Розхристане,
Без
ліній і сюжету,
І
спонукає вроджене бажання
Впорядкувати
– марно.
Але
отих його нічних торкань,
Отих
жорсткими кігтями роздертих
Зворушливих
цілунків
Мало.
08.10.2002
© При оформлении страницы использованы иллюстрации Линды Бернквист (5), Стива Хэнкса (1)
© Позднякова Альбина, 2012